Bagaimana untuk membuat berperisa ayam Stews

02/12/2015 09:21

apabila bercakap tentang semur, seolah-olah telinga kami mengingatkan baik makan makanan dan lazat. Contoh semur ayam, yang tidak akan tahu makanan yang satu ini. Daging yang tender dan lazat bahawa ayam-ayam mereka dalam campuran dengan herba pilihan dan kicap manis, ayam gulai masakan membuat banyak seperti suku yang banyak.

Munasabah hanya jika ini hidangan banyak gulai ayam di masyarakat Cari untuk menikmati panas dengan nasi. Dan untuk mendapatkan mudah, kerana ia boleh didapati https://buletinresep.blogspot.com/2015/11/resep-wedang-uwuh.html secara meluas di gerai nasi terbaik. Hidangan ini biasanya berkhidmat ketika meraikan suatu pesta perkahwinan, parti atau berkhatan di kaunter. Mungkin menu juga termasuk ayam gulai satu makana faforit menu anda dan keluarga anda.

Lanjuut, untuk perbincangan mengenai bagaimana untuk membuat Stews ayam berperisa. Pada dasarnya, dalam membuat ayam gulai boleh dikatakan ia bukanlah terlalu sukar. Hanya memerlukan https://buletinresep.blogspot.com/2015/11/resep-wedang-bajigur.html ketekunan dan kesabaran. Kerana untuk mendapatkan hasil maksimum adalah keputusan yang telah kita harapkan dalam masakan. OK, sebelum anda mula menyediakan bahan-bahan dan herba yang digunakan untuk membuat ayam anda stews. Mari kita lihat-baik, di sini adalah resipi...

Bahan-bahan utama untuk membuat gulai ayam:

Ayam daging 1 ekor, potong sebagaimana yang dikehendaki di sisi kami akan potong kepada 8 bahagian.
2 camca besar cuka
2 sudu teh garam
Sediakan juga minyak masak secukup rasa

Bahan perasa untuk membuat gulai ayam:

Bawang 12 bijirin kemudian kisar
8 ulas bawang putih di Puri
8 pala kacang kemudian mempuri
4 sudu teh ketumbar di Puri
1 sudu besar lada sulah kemudian mempuri
garam halus 3 camca besar

Pelengkap rempah untuk membuat gulai ayam:

lengkuas 4 cm maka gepengkan
1 biji pala
Ulas 10 keping
rebus air 1000 ml
12 sudu teh sos soya manis
Untuk menyediakan menambah, goreng bawang secukup rasa

Bagaimana untuk membuat Stews ayam:

Pertama, sediakan ketulan ayam dan kemudian DAB dengan cuka dan garam, dan kemudian warna ditukar kepada gorenglah kuning keperangan. Jika ia diamalkan, maka longkang.
Ambil rempah dalam Puri dalam lengkuas, ulas dan pala dan kacau goreng hingga wangi aroma wafted.
Kemudian masukkan ayam goreng tadi ke dalam digoreng. Bolak-balik daging ayam sehingga diagihkan sama rata.
Kemudian masukkan kicap manis dan air, kacau dan Sukan supaya bahan-bahan untuk menyemai. Oleh itu olaha tanda dia benar-benar dimasak.
Selepas itu, angkat dan letakkan ke dalam hidangan. Kemudian mengambil goreng bawang dan Tabur ke dalam gulai ayam.
Hidangan siap, gulai ayam disediakan untuk berkhidmat dalam.

Selesai membuat Resipi yang berperisa ayam Stews yang kita berkongsi. Mudah-mudahan anda boleh gunakan sebagai rujukan untuk membuat ayam lazat stews. Nasib baik dan menikmati.