Bagaimana untuk membuat kek lapis tepung sagu lazat dan Chewy

27/11/2015 09:39
Bagaimana untuk membuat kek lapis tepung sagu lazat dan Chewy – kek lapis adalah sejenis kuih bahawa sesungguhnya lapisan bentuk jadi dipanggil kek lapis. Kek lapis ini biasanya mempunyai pelbagai jenis warna dari mula sehingga bahagian bawah lapisa lapisan atas. Walaupun kek ini mempunyai satu warna, tetapi mengekalkan bentuk kek lapis yang yang berlapis jadi ia boleh dibahagi dengan median yang dan rapi.

Well, buat masa ini kami akan Hidangkan kek resepi lapisan, dan kek lapis yang akan dicipta adalah kek lapis yang diperbuat daripada tepung sagu. Lapisan kek tepung kek adalah sagu Tiananmen amat dicari-cari. Kek ini telah dimasukkan ke dalam kek dengan tekstur yang sangat gorengan tidak bagus. Kek lapis ini memang terdapat banyak di kaunter dan kek ini juga https://buletinresep.blogspot.com/2015/07/resep-sop-buntut-sapi.html merupakan kuih tradisional yang sangat tipikal Indonesia terutamanya Jawa dipulau. Bagi anda yang ingin cuba membuat kek lapis ini, pasti anda juga tidak akan merasa kesukaran kerana kami akan berkongsi resipi di sini.

Bagaimana untuk membuat kek lapis tepung sagu lazat dan gorengan tidak bagus

Bahan-bahan:

1 kg tepung sagu
1 sudu teh garam halus dapur
2 liter santan
makanan yang mewarnai secukup rasa (merah, hijau, coklat atau mengikut rasa)
750 gr zarah gula
½ sudu teh yang tepung vanilla

Bagaimana untuk membuat kek lapis: Tepung sagu

Menggabungkan gula zarah, gara, dan serbuk vanila
Tuangkan dalam santan ke dalam adunan gula sambil diaduk-aduk sehingga gula larut tanpa direbus
Masukkan tepung sagu sedikit demi sedikit ke dalam adunan gula dan santan
Kacau sentiasa sehingga adunan sebati dan tepung sagu menjadi doh licin
Bahagikan doh kepada bahagian-bahagian
Beberapa bahagian lai di diberi makanan mewarna secukup rasa
Dan satu bahagian ditinggalkan untuk meneruskan, putih
Tuangkan adunan sudu setiap sayur-sayuran ke dalam baking dish yang sudah putih dioles dengan minyak, kukus selama 5 minit
Tuangkan adunan lagi  https://buletinresep.blogspot.com/2015/09/resep-es-krim-coklat.htm l warna lain di atas padang bola putih dengan langkah yang sama kemudian kukus semula selama 5 minit (jangan sehingga)
Tunggu sehingga lapisan kek benar-benar masak kemudian biarkan duduk dan potong menjadi kepingan
Lapisan kuih sagu yang sedia untuk dinikmati

Kek ini adalah sangat sesuai apabila anda mempunyai satu peristiwa tertentu. Hidangkan kek ini untuk tetamu yang datang ke Majlis anda. Semoga berjaya dengan resipi untuk membuat kek lapis tepung sagu, mungkin berguna.