Resipi membuat lazat ikan keli bungkal

02/12/2015 09:23

bungkal bijirin merupakan salah satu makanan yang sangat diutamakan antara kanak-kanak. Untuk mencapai matlamat ini, biasanya pada manik bungkal kerusi memberikan umi harimau untuk pergi kesekolah.

Well, untuk sajianya sendiri, banyak berbeza-beza, Walau bagaimanapun, hanya ikan ketulan sedang faforit ramai kanak-kanak. Untuk menikmati bungkal itu sendiri boleh didapati secara meluas https://buletinresep.blogspot.com/2015/10/resep-telur-bumbu-bali.html di pasaran yang di kemukakan pelbagai perisa. Tetapi, anda perlu berhati-hati juga dalam memilih mereka, kerana tidak beberapa pengilang penyangak yang suka mencampurkan bahan-bahan yang tidak bernilai memakan.

Oleh itu, kami akan berkongsi tentang ini resipi membuat lazat ikan keli ketulan yang anda harus di rumah. YAA di-kurangnya sambil menjimatkan kos masa hadapan umi. Bercakap tentang bahan-bahan, kami mengesyorkan https://buletinresep.blogspot.com/2015/11/resep-cumi-asam-manis.html anda mencari untuk kualiti bahan sememangnya supaya tidak membahayakan kesihatan anak-anak lelaki dan anak perempuan anda. Untuk memendekkan masa kami berkongsi resenya...

Bahan-bahan dan rempah-ratus yang digunakan:

Ikan keli daging 250 gr, kemudian dicincang sehingga sebati
50 gr cornstarch
100 gr lobak merah, kemudian mempuri
bawang putih 2 ulas
ayam telur 2 butir
1 sudu teh garam
150 g breadcrumbs
putih telur 2 putih telur bijirin
Sediakan minyak masak secukup rasa

Berikut adalah cara untuk membuat ikan keli ketulan:

Pertama, potong lobak merah tersebut sehingga sebati dan kemudian masukkan ke dalam bekas.
Kemudian, masukkan daging ikan keli sudah lancar dan kanji ke dalam doh lobak merah. Campurkan sehingga diagihkan sama rata.
Sediakan bawang putih telur terlalu halus, garam dan 2. Selepas itu masukkan ke dalam campuran. Kacau sehingga semua bahan walaupun dan juga diadun.
Jika ia, ambil sedikit doh dan membuat borang bungkal diingingkan sesuai.
Selepas itu, celupakan doh bungkal ke dalam mangkuk yang mengandungi putih telur. Kemudian berlegar-legar ke dalam breadcrumbs dan longkang.
Selain itu, gorenglah adunan bungkal sehingga benar-benar dimasak atau warna adunan bertukar menjadi kekuningan.
Jika ia, ambil dan masukkan ke dalam bekas.

Berikut adalah cara untuk membuat ikan keli yang lazat ketulan yang kita boleh berkongsi. Mudah-mudahan ini dapat membantu ketulan yang ingin membentangkan umi ke tempat duduk manik yang sedikit ke sekolah. Nasib baik dan menikmati.