Memasak resipi ayam goreng pai pucuk buluh

29/11/2015 14:22


Memasak resipi ayam goreng pai pucuk buluh – mendapat kritikan hasil dari masakan kanak-kanak dan keluarga di rumah kadang-kadang membuatkan kita pening bagaimana boleh menyediakan masakan terbaik betul-betul padanya. Buat masa ini pada suatu hari yang baik, kami ingin berkongsi mengenai kepelbagaian memasak resipi yang mungkin sesuai untuk anda membuat di rumah. Biarkan ayam goreng pai resipi pucuk buluh membuat adalah sebuah variasi hak untuk hidangan keluarga terbaik.

Bagi anda yang tidak pernah menjadikan menu ini satu, pasti akan terhadap bahan-bahan. Tetapi jangan risau, kami ada resipi Nya sepenuhnya untuk anda sepatutnya. Sesiapa yang menolak https://buletinresep.blogspot.com/2015/11/resep-kue-lapis-sagu.html Snek ini dihidangkan? Terutamanya jika dihidangkan panas. Mari kita membuat ayam goreng pai akan pucuk buluh dari resepi di bawah.

Kulit:

235 gram tepung protin adalah
30 g marjerin pastri
25 gram minyak masak
20 gram gula tepung
1 telur
1/2 sudu kecil serbuk penaik
1/2 sudu teh garam
1 sudu besar air ais
minyak untuk menggoreng

Kandungan bahan:

150 gram segar pucuk buluh, direbus,
125 gram filet ayam, dipotong kecil bangunan
1 besar merah padi, dicincang halus
1/2 bawang, dicincang halus
2 ulas bawang putih, dicincang halus
1 cm halia, keyakinan
1 sudu besar sos tiram
1 sudu besar sos tomato
kicap manis 1/2 sudu
2 sudu teh kicap
1/4 sudu teh lada serbuk
gula 1 sudu teh zarah
75 ml air
1 sudu teh tepung sagu, membubarkan dalam 1 sudu teh air menebal
1 bawang, dihiris halus
1 sudu besar minyak untuk sautéing

Bagaimana untuk membuat:

Kandungan saute Bawang besar, bawang putih dan halia sehingga wangi. Tambah ayam. Kacau sehingga ia berubah warna. Masukkan pucuk buluh dan padi. ADUN rata. Tambah sos tiram, sos tomato, kicap manis, kicap, lada sulah, dan gula. ADUN rata. Tuang air. Kacau sehingga mendidih. Menebal dengan sagu. ADUN rata. Chill.
Kulit, Campurkan tepung gandum, tepung beras, marjerin pastri, memasak minyak, gula, tepung, telur, serbuk penaik, garam, dan air ais. ADUN rata. Gumpalkan.
Doh nipis menggunakan ketebalan rolling pin MI. rolling pin bermula dari nombor 1 (thickest) 2 - 3 kali sehingga licin itu. Mengurangkan bilangan Gurinda nombor satu. Berlegar-legar lagi 2 - 3 kali sehingga licin itu. Kurangkan saiz rolling pin belakang. Miller lagi, sebagainya sehingga ketebalan nombor 6 (yang paling nipis No. 7).
Potong saiz 5 × 6 cm. ambil sekeping kulit. Memberikan kandungan. Tutup dengan sehelai kulit lain. Tampalkan ia dengan air. Tekan dengan garpu melekat.
GORENG di dalam minyak yang panas sehingga masak.

Resepi bagaimana untuk memasak ayam goreng pai akan pucuk buluh mungkin boleh membantu anda dalam menghidangkan yang terbaik untuk keluarga anda. Jika resipi dianggap sudah patut https://buletinresep.blogspot.com/2015/11/resep-pisang-goreng-pasir.html anda tidak teragak-agak untuk serta-merta menjadikannya dengan semangat kuat. Untuk maklumat lanjut, anda juga boleh membaca Banjar Soto yang memasak resipi biasa dari selatan Kalimantan